کوهستان گمبایر

کوهستان گمبایر نام شهری است در ۴۵۰ کیلومتری جنوب شرق ادلاید. این شهر دومین شهر پر جمعیت ایالت استرالیای جنوبی است. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، این شهر بر دامنه کوهستان گمبایر بنا شده است. این کوهستان در واقع چندین قله آتش‌فشانی فعال در گذشته بوده که امروزه خاموش اند و طبیعتی زیبا از خود به جای گذاشته اند. این شهر در میان توریست‌های استرالیای جنوبی بسیار پربازدید است.

دیدار از دریاچه آبی،‌ اولین فعالیتی است که اینجا باید انجام دهید. این  دریاچه بزرگ،  آبی است که از دل زمین جوشیده و بر قله خاموش یکی از آتش‌فشان‌ها بنا شده است. آب دریاچه به دلایل خاص از جمله درجه حرارت آب و نیز مواد داخل آن در ماه‌های دسامبر تا مارچ به رنگ آبی کوبالتی در می‌آید که چشم انداز بی نظیری به جای می گذارد. بین ماه‌های اپریل تا نوامبر رنگ آب به رنگ‌های تیره‌تر و  خاکستری می‌گراید

«باغ سانکن» یکی دیگر از عجایب این شهر است. باغ سانکن باغی است بنا شده بر دهانه یک غار آهکی. این باغ برای اولین بار به صورت طبیعی ایجاد شده و امروزه گل و گیاهان بسیاری در آن کاشته شده است. «کیو گاردنز» نام دیگر مجموعه ایست از باغ‌هایی که بر دهانه غاری دیگر بنا شده اند. از دهانه این باغ به سمت پایین آبشار‌های سرازیر هستند و مناظر نفس گیری ایجاد کرده اند. 

این شهر به غارهای باستانی و با شکوه خود معروف است. چندین غار وجود دارد که برای بازدید عموم آزاد هستند. از تورهای منطقه استفاده کنید و این شگفتی‌های زیر زمینی را با فسیل‌های باستانی، جمعیت خفاش‌ها، تالارهای عظیم و اشکال عجیب سنگ‌های شان کشف کنید. 

دیدار از دریاچه‌های آب شور، جمعیت پرندگان و سواحل این شهر از دیگر جاذبه‌های توریستی آن است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.