جزیره فریزر

جزیره فریزر واقع در ایالت کویینزلند بزرگترین جزیره شنی دنیاست. به علت بزرگی مساحت جزیره، انواع پوشش گیاهی از جمله جنگل های بارانی تا سواحل زیبا و بیابان های شنی در آن دیده می شود. با وجود ۷۵ مایل ساحل شنی، این جزیره یکی از بهترین مکان ها برای سفرهای آفرود در استرالیاست.

جنگل های بارانی به قدمت هزاران سال با پوشش های گیاهی و جانوری منحصر به فرد، صدها چشمه آب  شیرین، کوسه، دلفین، وال، اسب های وحشی، دینگو های استرالیایی ، انواع مار ، روباه های پرنده و ...  از عجایب این منطقه اند. اینجا ۳۵۴ گونه جانوری و بیش از ۳۰۰ گونه پرنده وجود دارد.  قابل توضیح است که این پارک ملی کاملا حفاظت شده است و میراث جهانی محسوب می شود. 

از یکی از راه های دریایی یا هوایی موجود در بریزبین باید خود را به جزیره برسانید و آنجا از ماشین های آفرود استفاده کنید. استفاده ازین ماشین ها قطعا لازم اند زیرا که آنجا هیچ جاده ای وجود ندارد و تمامی مسیر ها شنی هستند. نگران نباشید اگر تمایلی به رانندگی ندارید می توانید جزیره را با پای پیاده نیز کشف کنید.

اینجا بهشت ماجراجویان است. می توانید کوه نوردی کنید، به عمق جنگل ها بروید و یا کنار ساحل استراحت کنید. در اینجا بیش از ۲۰۰ برکه آب شیرین وجود دارد. مساحت این برکه ها بسیار زیاد است به طوری که صدها نفر می توانند در ساحل برکه ها استراحت کنند و یا در آب شنا کنند.

چه زمانی برای دیدار از این جزیره مناسب است؟

این جزیره در تمام طول سال محبوب است. بین ماه های دسامبر تا می کمی بارندگی وجود دارد. جولای با دمای هوای بین ۱۴-۲۱ سردترین فصل است. در تابستان دمای هوا به ندرت از ۳۰ فراتر می رود. 

توریست ها می توانند برای اقامت از انواع ویلا و آپارتمان های موجود استفاده کنند و اگر ماجراجوتر باشند در آنجا چادر های مخصوص نیز هست. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.